Jag väljer själv.

Ibland har man inte lust. Så är det bara. Som igår när det var en sittning med flera sjuksköterskeskolor... Jag visste redan innan att jag inte hade råd att gå på själva sittningen och ställde tidigt in mig på att inte gå. Och igår satt jag en stor del av dagen i solen i Gamla Stan med Manda och blev sådär skönt dåsig man kan bli. Jag kom hem och började förbereda middagen och planera kvällen när Marpan ringer och vill att jag ska komma dit. Grejen är att när jag redan är inställd på en sak så tar det ett tag för mig att ställa om mig. Dessutom skulle det innebära att hitta en klänning, ta mig till Solna, köa för eftersläppet och träffa kompisarna som vid det laget redan skulle vara igång och ha festat i timmar. Jag kände mig helt enkelt för mycket anti för att ha lust. Kvällen blev i stället som jag tänkt med en skön springtur i skogen, god mat med älsklingen, gott vin och en bra mysfilm och det var helt underbart!
Så jag vill INTE bli kallad tråkmåns för att jag inte ställde om mig i sista sekund bara för att andra ville det, så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0