Sen senast

Men suck! Fortfarande inga nyheter från sommarjobbet.. Och i morgon är det sista dagen på akutplaceringen och ambulansen. Jag kan bara hoppas att det blir en händelserik dag! Det muntliga semenariet i akutsjukvård som jag var på idag gick bra. Det var bara att berätta lite om sin station och sedan dra ett patientfall. Det blev lite diskussion om etik och jag måste ta upp det med min handledare i morgon. Jag träffade Manda innan på Östermalmstorg och gick till favoritstället för en lunch. Dagens rätt var ugnsstekt fläskfilét med klyftpotatis och rödvinssås, hur gott som helst! Vi köpte oss varsin kaffe på väg till skolan och jag passade på att hämta en tenta innan semenariet började. Det var Vård och Ohäsa III som jag fått VG på, men jag blev faktiskt lite överraskad när jag såg mina poäng. 56,25 av 58! Nästan full pott, och jag som hade känslan av att det gått sådär när jag lämnade in tentan.

Nu i kväll har min massagekund varit här. Jag tycker att det är kul när man faktiskt märker skillnad och ser resultat av sitt arbete.

Jag är så sjukt sugen på att bada badkar! Helst bubbelbad men ett vanligt bad duger bra. Det skulle vara så skönt att bara få sjunka ned i ett varmt bad med en massa skum eller oljor som doftar gott och låta värmen sprida sig i kroppen.. Mmm jag ryser av välbehag bara jag tänker på det. Det får helt enkelt bli en tur hem till mamma och pappa snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0