Sen sist

Ett litet inlägg kan jag hinna med innan jag somnar, jag ligger i sängen med datorn på magen så jag ursäktar mig redan nu för eventuella stavfel..

Sen senast har jag varit på DS och övat steril påklädnad av operationsklädsel och en uppfräschning av S-HLR, sökt sommarjobb som uska på DS, hjärkliniken och blivit uppringd av en kvinna på akutmottagningen på KS. Jag har sökt jobb som uska där också och nu ska jag få komma på intervju. Även om det tar ca 50 min att ta sig från nacka till karolinska i solna så vill jag hemskt gärna jobba där. Eftersom det är inom akutvården jag vill jobba som syrra sen så vill jag jättegärna få erfarenhet av arbetsplatsen innan, och då är det ju bra att jobba som uska där först. Och så har man redan en fot inne sen när det är dags att söka jobb som sjuksköterska...

Planen som den ser ut nu är att jobba några år som syrra och få erfarenhet, sen söka vidareutbildning inom anestesi och jobba som narkossyrra. Som narkossyrra kan man även jobba inom ambulans, akutbilar, ambulanshelikopter och inom försvaret så då slår jag två flugor i en smäll. Jag kommer ju vara typ 35 när detta ska infalla!! Fan, man skulle ha börjat tidigare..

För att ta upp tråden som handlade om vad jag gjort sen sist, så hade vi middag här hemma igår. Några av Rilles vänner kom över på en onsdagsmiddag i goda vänners lag, och en av dem kom lite tidigare och fick massage. Det känns jättekul att ha tagit upp masserandet igen! Nu har jag ju faktiskt en "stamkund" som kommer en gång i veckan och det är kanon. Lite extra fickpengar typ (= kaffe på seven och en lunch ute då och då).

Imorrn ska jag agera mattelärare när Marpan och Manda kommer över. Och lill-tusse såklart, men han vill mest ha uppmärksamhet i form av lek och kel och inte så mycket i form av matematiska kunskaper.

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0