Första natten

Nu har jag jobbat mitt första nattpass någonsin. Det var jobbigt, det var spännande och det var lärorikt. Utöver jobben vi fick satt vi i tv-rummet med brandmännen och tittade på tv och åt middag. Helt plötsligt var klockan runt tolv och då visade handledaren var mitt rum var. Jag fick ett eget rum med säng och toalett och allt! Det hade jag inte väntat mig men det var välkommet att kunna ligga ner och vila mellan jobben, även om jag inte sov. Vi löste det så att handledaren ringde en signal på min mobil när vi fick jobb. Fast en gång var jag redo innan hon ringde. Jag låg och vilade i mörkret och helt plötsligt tänds alla lampor och det går ett högt larm på stationen. En röst hörs i högtalarna: -Enhetslarm, Huddinge. Det visade sig vara en bil som hade fått sladd och voltat i 170 km/h. 170!! När jag kom ner till ambulansen kändes det att det var bråttom och föraren tryckte plattan i botten. När vi kom fram var det blinkande blåljus överallt. Fullt av polis- och brandbilar, och akutbilen var på plats. Och allt var jättespännande såklart :)

Jag lyckades tillslut få nästan en timmes sömn mellan 06.25 och 07.14 och då var det bara att hoppa upp ur sängen, stoppa fötterna i skorna och springa till omklädningsrummet. Jag var tvungen att passa en buss för att hinna till skolan i tid till mattetentan. Den avklarades lite i ett töcken och jag satt mest och längtade hem till sängen.

I morgon tar jag nya tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0