Nu var det slut :(

Jaha. Det var den dagen det. Sista dagen på ambulanspraktiken. Det var en bra dag, men jag hade gärna haft några fler larm. Vi hade två psyk, en hjärtklappning, en stroke och ett hjärtstillestånd. Men men.. Jag fick sätta nål i ambulansen, koppla syrgas och ta vitalparametrar så det var roligt ändå. Och på hjärtstillet tog jag fram och kopplade ihop defibrillatorn själv och satte på elektrodplattorna. Tyvärr var han stendöd så det fanns ingenting vi kunde göra mer än att lyfta upp honom i sängen och snygga till lite grand. Hur sjutton ska operationspraktiken kunna mäta sig med detta? Det kan det inte, det bestämmer jag på förhand! Min handledare har varit underbar och det har alla killar jag har åkt med också varit. Lugna, pedagogiska, supertrevliga, roliga och så otroligt kunniga! De är mina nya idoler :)

Men nu är det helg. Det ska bli skönt att vila upp sig lite, även om det är roligt när det är fullt upp. I morgon ska vi på födelsedagsfest i form av drinkkväll hemma hos två av Rilles kompisar och på söndag blir det mys och bus Marpis och min lilla kille kommer hit. Nussen.. :) Han hade fått en egen likadan fårskinnsfäll som vi har och som han älskar. När han kommer hit är det alltid raka vägen till fällen för att borra ner huvudet i den. Sen en tur till köket ;)

Fortfarande inga ord från KS-akuten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0