Första dagen

Gud vilken spännande dag! Jag var lite tidig till praktikplatsen för jag visste inte riktigt hur man skulle gå, men det gjorde ingenting. En ambulansman mötte mig och hälsade mig välkommen, sen visade han mig runt lite grand och fixade kläder till mig. Tillslut satt jag med en kopp kaffe i handen på deras kontor och väntade på handledaren. Hon visade sig vara två år äldre än mig och jättetrevlig! Jag tänker inte skriva någonting om de enskilda larmen vi åkte på, men det var blåljus och sirener och blod och så.. Och alldeles, alldeles underbart :D

Min handledare var jättegullig och skjutsade mig till Slussen när vi slutade, eftersom hon bor på söder.

Det känns bra. Förut trodde jag att jag vill bli ambulanssjuksköterska, men nu vet jag att jag vill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0